STUDIU EY: Cum a modelat COVID-19 comportamentul consumatorilor români?

de | aug. 25, 2020 | Articole

Pandemia de COVID-19 a schimbat multe aspecte si personale dar si de business, de la comportamente în ceea ce privește protecția mediului până la implicarea companiilor în lupta COVID-19.

Un studiu realizat de EY ne arată cum comportamentul românilor s-a schimbat în această perioadă, mulți români aleg mai degrabă produse de calitate iar exigențele în ceea ce privește comportamentul social al companiilor au crescut. .

Românii tind să fie mai atenți la comportamentul companiilor în criza cauzată de COVID-19 și acorda o mai mare atenție politicilor de responsabilitatea sociala a acestora.

“în ultimele cinci luni din 2020, au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului pandemic în rândul companiilor din România: stoparea sau, dimpotrivă, creşterea comunicării comerciale, implicarea crescută în comunitate sau atenţia sporită pentru angajaţi. Multe dintre companiile româneşti şi-au dezvoltat strategii şi capabilităţi pentru a gestiona criza şi pentru a-şi continua activitatea pe timp de pandemie.

Consumatorii români au început să urmărească cu tot mai multă atenţie responsabilitatea socială a companiilor. În studiu se menţionează că, deocamdată, este încă incert în ce măsură o strategie de business care integrează sustenabilitatea şi responsabilitatea socială poate determina în mod direct creşterea reputaţiei unei companii şi, indirect, migrarea consumatorilor către produsele şi serviciile companiilor responsabile, dar în mod cert, aceste aspecte apar în preferinţele consumatorilor, aşa cum o demonstrează studiul.”

Un astfel de comportament dă dovadă de maturitate în sfera economică având efecte și in ceea ce privește protecția mediului. Astfel că românii tind să consume de la companii sustenabile și responsabile social, aducand astfel un mare avantaj pentru mediu și societate.

Studiul EY ne mai arată și că „aproape 85% dintre consumatorii români declară că modul în care se comportă companiile este la fel de important pentru ei ca şi produsele/ serviciile pe care acestea le furnizează, 80% susţinând că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări în lume. În contextul COVID-19, 59% dintre participanţii la studiu declară că pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate”.

Încrederea românilor în companiile responsabile social crește, iar acest lucru îi poate plasa pe marii jucători din piață în topul companiilor cu cel mai mare grad de vânzări, pentru că tot ei, au puterea de a oferi înapoi societății ce are nevoie.

Studiul complet aici: https://go.ey.com/3lcyr5z

Mai multe informații despre studiu: https://www.ey.com/en_gl/future-consumer-index