13 milioane de persoane atinse de mesajul “Fii la tine-n țară la fel ca afară!”

de | dec. 3, 2021 | Articole, Stiri

În cei 15 ani de activitate, ECOTIC a avut o serie de campanii de conștientizare și informare a populației asupra importanței colectării separate a deșeurilor electrice. Campania cu cea mai mare anvergură este „Fii la tine-n țară la fel ca afară!”

„Fii la tine-n țară la fel ca afară” este o campanie națională de informare și interes public lansată de ECOTIC împreună cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în luna ianuarie a anului 2020. Aceasta a fost promovată prin acțiuni de conștientizare în mediul online, offline, cât și prin media tradițională (TV și presa scrisă).

Scopul acestei campanii a fost acela de a încuraja românii să fie motorul schimbării în România în ceea ce privește protecția mediului și, în special, în ceea ce privește colectarea separată a deșeurilor electronice. Cetățenii își doresc „o țară ca afară” și pentru asta este necesară și contribuția lor activă.

Campania  a promovat soluțiile de predare a deșeurilor electrice pe care cetățenii le au dispoziție și-anume:

  • Predarea în sistem 1 la 1 – în retail la achiziția unui echipament nou poți preda un 1 echipament similar stricat sau uzat;
  • Punctele de colectare dedicate amplasate la nivel național;
  • Preluarea de la domiciliu a deșeurilor electrice voluminoase prin comandă telefonică la numărul unic de call center

Într-un an pandemic ca 2020, mesajul campaniei a reușit să ajungă la peste 13 milioane de persoane și să contribuie la creșterea gradului de conștientizare al populației. Din ce în ce mai mulți români au înțeles importanța reciclării deșeurilor electrice și au aflat ce modalități au la dispoziție pentru a-și îndeplini responsabilitățile față de mediul înconjurător.

În baza unui parteneriat cu Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), spotul video dedicat campaniei, a fost distribuit pe cele mai importante canale TV ca mesaj de interes public: PRO TV,  PRO Cinema, PRO X,  Digi24, Digi Sport 1, Digi Sport 2, TVR 1, TVR 2, B1 TV, Discovery și România TV.

Totodată, sub umbrela acestei campanii, ECOTIC a dezvoltat împreună cu partenerii săi de la nivel local, campanii de colectare deșeuri electrice completând astfel campaniei de informare din mediul online și de pe TV cu acțiuni practice.

 

Spotul campaniei poate fi urmărit aici

 

 

Pagina dedicată campaniei este disponibilă aici https://fiiintara.ecotic.ro/